Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|
Choose an application
Dit boek brengt de ervaringen en inzichten in kaart van zeventien jaar begeleiding van het onderwijsvoorrangs- en gelijkeonderwijskansenbeleid en inventariseert de strategieën waar de begeleider, de school, de leraar en vooral de leerling baat bij hebben.
gelijkekansenbeleid --- onderwijsorganisatie --- Sociology of education --- 720 Onderwijs --- gelijke onderwijskanen (GOK) --- #KVHB:Gelijke kansen --- #KVHB:Onderwijs --- #KVHB:Onderwijsbegeleiding --- GOK --- democratisering --- diversiteit --- 450.42 --- Gelijke onderwijskansen --- Gelijkekansenbeleid --- Begeleiding (Coaching) --- Diversiteit --- Gelijke kansenbeleid --- Gelijke onderwijskansen (GOK) --- Leerlingparticipatie --- Ouderparticipatie --- Remediëring --- Zorgverbreding (Zorgbreedte) --- 450.42 ) Onderwijssociologie --- gelijke onderwijskansen --- integratie --- 450.2 --- Gelijkekansenonderwijs --- Onderwijssociologie --- Leerlingbegeleiding --- Sociology of education. --- gelijkekansenbeleid. --- onderwijsorganisatie.
Choose an application
De Laatste decennia werden diverse maatregelen genomen om de zorg aan leerlingen met specifieke behoeften vorm te geven en te reglementeren. Dit kan gaan van de inspanningen die scholen en leerkrachten leveren op basis van hun reguliere middelen, over het specifieke zorgbeleid in iedere school voor gewoon onderwijs, tot de aangepaste zorg in het buitengewoon/speciaal en geïntegreerd onderwijs. Dit boek geeft praktijkgerichte inspiratie om het zorgbrede werk op verschillende leerzorgniveaus uit te bouwen, zowel in het basis- als het secundair onderwijs. In verschillende bijdragen gaat de aandacht naar zorgbreed werken op klas- en - schoolniveau en naar hoe de nieuwste ict-applicaties hier kunnen ondersteunen. Hierna komen de verschillende domeinen aan bod waarin een kind bijzondere behoeften kan hebben, en wat helpt. Ook de ouders spelen een belangrijke rol. De auteurs laten zien hoe ze het best bij de zorg voor hun kind kunnen worden betrokken. (Bron: covertekst)
454.23 --- Autisme --- Basisonderwijs --- Cognitieve ontwikkeling (Denkontwikkeling) --- Filosoferen met kinderen --- Gedragsproblemen --- ICT --- Leerproblemen --- Meervoudige intelligentie --- Relatie ouder - school --- Taalontwikkeling --- Werkhouding --- Zieke kinderen --- Zorgbeleid --- Zorgverbreding (Zorgbreedte) --- Zorgverbreding --- 090843.jpg --- Zorgverbreding ; basisonderwijs ; Vlaanderen --- Zorgverbreding ; secundair onderwijs ; Vlaanderen --- Didactische principes --- Remedial teaching --- Belgium --- Mechelen (Belgium) --- Case studies --- High school students --- Accompaniment --- Onderwijs --- Buitengewoon onderwijs --- Geïntegreerd onderwijs --- Lager onderwijs --- Secundair onderwijs --- Ouderparticipatie --- Provincie West-Vlaanderen --- Leerprobleem --- Hoger onderwijs --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
Dit boek beschrijft hoe alle kinderen op school met veel plezier van en met elkaar kunnen leren. Leerlingen werken op een gestructureerde manier samen in kleine, heterogeen samengestelde groepen. Coöperatief leren, ook wel samenwerkend leren genoemd, krijgt langzamerhand een vaste plaats in het didactisch handelen van leerkrachten. Het boek geeft de leerkracht aanwijzingen voor coöperatief leren met leerlingen met specifieke leerbehoeften in het basisonderwijs, zoals ADHD of dyslexie.
474.21 --- ADHD --- Auditief gehandicapten --- Autisme --- Basisonderwijs --- Coöperatief leren --- Dyslexie --- Hoogbegaafdheid --- Inclusief onderwijs --- Kinderen --- Lager onderwijs --- Lichamelijk gehandicapten --- Verstandelijk gehandicapten --- Visueel gehandicapten --- Zorgverbreding (Zorgbreedte) --- Didactische werkvormen --- (zie ook: Hyperkinetische kinderen) --- samenwerkend leren --- adaptief onderwijs --- Didactics --- Primary education --- #KVHB:Inclusief onderwijs --- #KVHB:Basisonderwijs --- didactische werkvormen --- Zorgverbreding --- Mensen met een verstandelijke beperking --- Didactische werkvorm --- Persoon met een visuele handicap --- Persoon met een auditieve handicap --- Persoon met een verstandelijke handicap --- Persoon met een lichamelijke handicap --- Oudere --- Gemeenschap --- School --- Buurt --- Orthopedagogics --- Didactic strategies --- Autismespectrumstoornis
Choose an application
Kinderen met ontwikkelings- of leerstoornissen hebben vaak problemen met hun motoriek waardoor alledaagse, terugkerende handelingen en activiteiten zoals aankleden, eten, sporten en leren schrijven heel moeilijk voor hen zijn. Dit toegankelijke boek voor ouders én specialisten biedt steun bij de beoordeling van de motorische ontwikkeling van deze kinderen en geeft verschillende lesmethoden en adviezen om kinderen met coördinatieproblemen te kunnen helpen in de klas, bij het spelen en thuis. (Bron: www.uitgeverijpica.nl)
Motoriek --- Leerstoornissen --- Ontwikkelingsstoornissen --- Kinderen (0-12 jaar). --- autisme --- motoriek --- leerstoornissen --- ontwikkelingsstoornissen --- Orthopedagogics --- ADHD (attention deficit hyperactivity disorder) --- motorische ontwikkeling --- orthopedagogiek --- 464 --- 616.03 --- ADHD (Hyperkinetische kinderen, MBD) --- Autisme --- Dyspraxie (DCD, Ontwikkelingsdyspraxie) --- Leerproblemen (Kinderen met leerproblemen, Leerstoornissen) --- Motorisch gehandicapten --- Motorische ontwikkeling --- 463.5 --- ADHD --- Coördinatieproblemen --- Dyspraxie (DCD) --- Kinderen --- Leerproblemen --- Zorgverbreding (Zorgbreedte) --- 080225.jpg --- Leerstoornissen ; kinderen --- Motoriek ; kinderen --- Kinderen met leerproblemen --- Lichamelijke opvoeding in het onderwijs, sport op school --- Lichamelijk gehandicapten --- (zie ook: Hyperkinetische kinderen) --- motorische problemen --- dyspraxie --- coördinatie --- 376 --- Dyspraxie --- Motorische stoornissen --- Coördinatie --- Orthopedagogiek --- PXL-Education 2016 --- motorische vaardigheden --- zelfbeeld --- Developmental Coordination Disorder --- Ontwikkelingsproblemen --- Zorgverbreding --- Bewegingsorganen --- autismespectrumstoornis (ASS) --- Ontwikkelingsprobleem --- Leerprobleem --- Kind --- Bewegingsorgaan --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Didactics --- Primary education --- Secondary education --- Autismespectrumstoornis
Choose an application
In onze dagelijkse omgeving overheersen vaak nog ongenuanceerde, versteende beelden, misverstanden en vooroordelen over mensen met een handicap. Gedachten en beelden die helemaal niet met de realiteit stroken, zijn nog wijd verspreid. Dit heeft een negatieve invloed op ons gedrag en op onze houding. Het kleurt ook maatschappelijke reacties en beleidsbeslissingen. Bovendien heeft het een niet te onderschatten effect op het zelfbeeld van mensen met een handicap. Dit boek en de bijbehorende dvd starten met een aantal inspirerende teksten van Ben Wuyts. Daarna komen 5 academici aan het woord als vertrekpunt voor enkele rondetafelgesprekken, waaraan zowel mensen met een handicap als hun ouders deelnemen. Het geheel levert boeiend (educatief) tekst- en beeldmateriaal op en leidt tot één conclusie: het is belangrijk om mensen met verschillende handicaps in het dagelijks leven te willen ontmoeten, met hen te praten en met hen samen te werken
People with disabilities --- beeldvorming --- diversiteit --- gehandicapten --- gehandicaptenzorg --- Gehandicapten ; integratie --- inclusie --- levenskwaliteit --- mentaal gehandicapten --- 325 --- 463.1 --- 463.2 --- 463.4 --- Beeldvorming --- Gehandicapten --- Gelijkwaardigheid (inclusie) --- Inclusief onderwijs (GON : geïntegreerd onderwijs) --- Kinderen en jongeren met een handicap --- Kinderen --- Onderwijs --- Personen met een handicap --- Sociale problemen --- Zorgverbreding (Zorgbreedte) --- 316.66 --- Levenskwaliteit --- Samenleving --- 362.3 --- Sociale problemen van en zorg voor zintuiglijk en lichamelijk gehandicapten; algemeen --- Sociale problemen van zintuiglijk en lichamelijk gehandicapten --- Blinden en slechtzienden --- Doven en slechthorenden --- Spraak- en taalgebrekkigen --- Contains audio-visual material --- Social policy and particular groups --- Orthopedagogics --- orthopedagogiek --- zorg voor personen met een beperking --- Beeldvorming. --- Gehandicapte kinderen --- Zorgverbreding --- Handicaps --- Communicatie --- Mensen met een verstandelijke beperking --- Gehandicaptenzorg --- Inclusief onderwijs --- Community organization --- sociale participatie --- personen met een beperking --- imago --- vooroordelen --- inclusief beleid --- kinderen met een beperking --- #SBIB:316.8H11 --- Welzijns- en sociale problemen: gehandicapten (fysiek, mentaal) --- Persoon met een handicap --- Kind met een handicap --- Sociale problematiek --- ouder --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Handicap --- Persoon met een verstandelijke handicap --- Oudere --- Gemeenschap --- School --- Buurt --- Imaging
Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|